DSG 7 DQ200 (0AM)

Näet hinnat rekisteröitymällä tai kirjautumalla sisään.

DSG 7 DQ200 (0AM) - Vaihteiston ohjainlaitteet (TCU)
Kun valitset tämän osan peruskorjauksen, säästät 11 kg raaka-aineissa.

Yleiset ongelmat

  • 005636/P1604 - Internal Control Module: Output Driver IC Error
  • 16946/P0562/001378 - System Voltage too low
  • Internal leak: P17BF - Hydraulic pump system overload protection
  • P189C/006300 - Function Restriction due to Insufficient Pressure Build-Up

Eikö ongelmaasi ole listattu? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme

website.custom_page.product.how_we_work.title_stock

website.custom_page.product.how_we_work.message_stock

Miten toimimme

Korjaamme lähettämäsi osan. Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa tai mahdollisia toimituskuluja. Tarjous koskee vain korjaamoja ja jälleenmyyjiä, ei yksityisasiakkaita.

DSG 7 DQ200 (0AM) korjaus

DSG tarkoittaa seuraavaa: "Direkt Schalt Getriebe”, eli Suoravaihde. 7 tarkoittaa vaihteiden määrää, kirjaimet DQ merkitsevät vaihteiston poikittaista sijoitusta ja 200 tarkoittaa nimellistä vääntömomenttia. Tämän DSG -vaihteiston ohjauslaitetta kutsutaan “Mekatroniksi”. Se on siksi tosiasiassa myös itsestään vaihtava manuaalinen vaihteisto. 0AM on 7-vaiheinen versio, jolla on 200 Nm nimellisen vääntömomentin poikittaisvaihteisto kuivalevyliittimellä. 0AM:ää käytetään useissa pienissä ja keskikokoisissa VAG-ryhmän autoissa: VW Golf IV, VW Polo ja Audi A3.

Kulettaja voi huomata DSG-vaihteiston viat, kun sen merkkivalo vilkkuu kojelaudassa, DSG-vaihteisto ei enää vaihda vaihteita ja auto iskuttaa ajaessa. Lisäksi DSG voi levittää palanutta hajua auton ympärille.

Yleiset viat ja vikakoodit

Yleiset viat sisältävät vaihteiston ohjauslaitteen oikosulun ja/tai palaneen sulakkeen, vaihteiston täydellisen sähköisen toimintahäiriön, sekä hydraulisen lohkon sisäisen vuodon. Useita vikakoodeja voi esiintyä myös auton muissa hallintalaitteissa.

Teknikot voivat tarkkailla vikoja testiajon aikana tai ajoneuvon korjaamotarkastuksen aikana. Mikäli TCU:ssa (“Mekatronissa”) esiintyy oikosulku, havaitaan palanut haju ja kommunikointi yksikön kanssa ei ole enää mahdollista.

Ongelmat ja viat johtuvat usein vaihteiston öljyn johtavista kerrostumista. Ne aiheuttavat oikosulkuja ja “Mekatronikin” palaneen sulakkeen. Painevaraajan ympärillä olevassa hydraulisessa lohkossa voi myös esiintyä halkeamia. Tämä johtuu varaajan suuresta massasta yksikköön verrattuna.

Uudelleenvalmistusprosessi

Ennen kuin TCU tai muita komponentteja lähetetään, on tärkeää tehdä kunnollinen diagnoosi. Tämä mahdollistaa oikean ja nopean uudelleenvalmistuksen vian korjaamiseksi.

Korjaa TCU DSG 7 tai muita osia?

Haluaisitko uudelleenvalmistaa viallisen DSG 7:n tai muita TCU -yksikköjä? Mikäli uskot TCU:si olevan viallinen, viethän loppuun uudelleenvalmistuksen tilauslomakkeen. Kiinnitäthän huomiota muihin mahdollisesti tarvittaviin lisätavaroihin, joita vaaditaan yksikön testaamiseksi.

Haluatko uudelleenvalmistaa tuotteen, jota ei ole listattu verkkosivuillemme? Ota meihin yhteyttä nähdäksesi, mitä ratkaisuja voimme tarjota.

Asiakaspalaute