Vaihteiston ohjainlaitteet (TCU) korjaus Continental 7G-tronic (722.9) First, Second and Third Generation

Näet hinnat rekisteröitymällä tai kirjautumalla sisään.

Continental 7G-tronic (722.9) First, Second and Third Generation - Vaihteiston ohjainlaitteet (TCU)
Kun valitset tämän osan peruskorjauksen, säästät 0,49 kg raaka-aineissa.

Tilaa varastosta; huomenna työpajassasi

Nopeaa ja helppoa: tilaa osasi suoraan varastosta. Vaadimme talletuksen, jonka saat takaisin heti, kun lähetät viallisen osan meille. Tilattu ennen klo 16.00 arkisin = toimitetaan huomenna.

Miten toimimme

Korjaamme lähettämäsi osan. Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa tai mahdollisia toimituskuluja. Tarjous koskee vain korjaamoja ja jälleenmyyjiä, ei yksityisasiakkaita.

Korjataanpa 7G-Tronic(722.9)TCU

Suurimmassa osassa Mercedes -ajoneuvoista löytyvä 7G-Tronic on vastine Volkswagen -ryhmän ajoneuvojen DSG -mekatronikeille. 7G-Tronic esiteltiin ensin vuonna 2003 kaikissa 8-sylinterisissä Mercedes -malleissa, joissa oli seitsenvaihteinen vaihteisto. Koska se oli kevyt ja luotettava, TCU ja vaihteisto lisättiin pian myös tiettyihin 6-sylinterisiin dieselmoottoreihin. Huolimatta siitä, että sitä käytetään seitsenvaihteisena vaihteistona, 7G-Tronicissa on todellisuudessa yhdeksän vaihetta - seitsemän ajovaihetta ja kaksi peruutusta. Kaksi peruutusvaihetta sisällytettiin antamaan autolle helpompi ja mukavampi ajo peruutettaessa.

Yleiset viat ja vikakoodit

7G-Tronic sijaitsee vaihteiston venttiilirungossa, kokee todennäköisesti pitkiä jaksoja intensiivistä kuumuutta, joka voi kertyä vaihteistoon. Tästä johtuen on mahdollista, että TCU voi kehittää monenlaisia vikoja ajan saatossa, aiheuttaen seuraavia vikoja ajoneuvossa:

  • Ajoneuvo ei käynnisty
  • Huono vaihteiden vaihto tai kykenemättömyys vaihtaa lainkaan
  • Yllättävä vaihteen putoaminen ajaessa
  • Kytkimen lipsuminen

Nämä viat voivat johtua useista vaihtelevista vikakoodeista, jotka voivat sisältää seuraavat:

  • Y3/8N1 – Turbiinin nopeustunnistin
  • P0717 – Komponentin Y3/8n1 (Turbiinin nopeustunnistin (VSG)) signaali ei ole saatavilla
  • P0718 – Komponentin Y3/8n1 (Turbiinin nopeustunnistin (VSG)) on viallinen
  • Y3/8N2 – Sisäinen nopeustunnistin
  • P2200 – Komponentin Y3/8n2 (Sisäinen nopeustunnistin (VGS)) signaali ei ole saatavilla
  • P2201 – Komponentin Y3/8n2 (Sisäinen nopeustunnistin (VGS)) on viallinen
  • P2767 – Komponentin Y3/8n2 (Sisäinen nopeustunnistin (VGS)) signaali ei ole saatavilla
  • P2768 – Komponentti Y3/8n2 (Sisäinen nopeustunnistin (VGS)) on viallinen Muut sisäisen nopeustunnistimen virhekoodit: P2204, P2205, P2206, P2207
  • Y3/8N3 – Nopeustunnistin ulostulo
  • P0722 – Nopeustunnistin ulostulo Ei Signaalia
  • P0723 – Nopeustunnistin ulostulo (VGS) on viallinen
  • Y3/8S1 – Voimansiirron etäisyystunnistin
  • P0705 – Voimansiirron Etäisyystunnistimen Piirilevyn Toimintahäiriö
  • P2716 – Paineensäätösolenoidi “D” Sähköinen

Uudelleenvalmistusprosessi

Lähetettäessä 7G-Tronicia, vaadimme vain TCU-laatan, emmekä siihen kiinnitettyä (metallista) venttiilirunkoa. Testaamme aina TCU:n vaihteistoasetelmassa simuloidaksemme yksikköä aivan kuin se olisi ajoneuvossa. Sen testaaminen ensin mahdollistaa, että voimme vahvistaa sen, mikäli löydämme raportoidun vian (tai viat) yksiköstä.

Jos löydämme viat TCU:sta, suoritamme yksikön täyden uudelleenvalmistuksen. Teemme aina sen jälkeen Lopputestin (EOL), joka antaa meidän hyväksyä uudelleenvalmistuksen ratkaisseen kaikki raportoidut viat.

Muut mahdolliset viat

On tullut tunnetuksi, että viat muualla ajoneuvossa voita tuottaa samoja tai samankaltaisia vikoja 7G-Troniciin. Kehotamme aina teknikoita suorittamaan täyden testauksen ennen yksikön lähettämistä meille. Testien tulisi sisältää – täysi diagnostiikka, tarkastus rikkonaisten tai syöpyneiden johtojen varalta, vialliset tunnistimet tai mekaaniset vahingot itse vaihteistolle. Jos uskot 7G-Tronicin olevan viallinen, jatkathan prosessia ja suoritat Uudelleenvalmistuksen Tilauslomakkeen loppuun.

Asiakaspalaute